• Kirolenen egin behar al dut sarbide-proba, ikasketak bertan egin nahi baditut?
  • Ez, sarbide-proba gainditu izanaren edozein ziurtagirik estatu-mailako balioa du proba gainditu eta 18 hilabeteko epean, eta gehien komeni zaizun lekuan egin ditzakezu ikasketak, sarbide-proba non egin duzun alde batera utzita. Egia da, halaber, ikastetxeek probak egin eta berehala irekitzen dituztela matrikulazio-aldiak, eta, oro har, zuzenean ematen diete informazioa probetan parte hartu dutenei.

• Zenbat denbora irauten du sarbide-proba gainditu izanaren ziurtagiriak?
  • Sarbide-probaren baliozkotasunak 18 hilabete irauten du.

• Noiz deitzen dira sarrera-probak?
  • Kirolenen, Eusko Jaurlaritzak deitzen ditu sarbide-probak. Futbol modalitatean eta kirol kolektiboetan, sarbide-probak ekaineko eta iraileko lehen hamabostaldian egiten dira. Modalitateko erdi-mailako lehen mailara sartzeko probak baino ez dira egin behar. Ez da naturako kiroletan bezala, non sarbide-proba bat behar baita maila bakoitza ikasi aurretik. Izen-ematea Kiroleneko webguneko Sarbide probak menuan egingo da.

• Non egin dezaket futboleko prestakuntza?
  • Eskaintza atalean, egoitzak, asteko eskola-egunak eta ordutegia izango dituzu ikusgai.

• Zer da bloke komuna, osagarria, espezifikoa eta praktikoa?
  • Taldeko kirolen prestakuntza-maila bakoitza lau multzo horiek osatzen dute. Bloke komuna kirol guztietarako komuna da. Bertan, kirol-dinamiken oinarrizko ezagutzak eskuratzen dira, hala nola kirol-entrenamendua, fisiologia eta anatomia, psikopedagogia, soziologia eta kirol-antolaketa eta -legeria. Bloke osagarriak zeharkako edukia du (informatika eta kirol egokitua). Kirolenek informatikaren aldeko apustua egiten du, alderdi komunerako zein espezifikorako tresna funtzional gisa. Bloke espezifikoak, izenak berak dioen bezala, taldeko kiroletan hautatutako diziplinaren eduki zehatzei egiten die erreferentzia (joko-arauak, teknika, taktika, metodologia, garapen profesionala, taldeen zuzendaritza, prestakuntza fisikoa, kirol-segurtasuna). Talde bateko jokalariekin lortutako esperientzia praktikara eramatea da bloke praktikoa.

• Zenbat aldiz eten dezakezu irakasgai bat?
  • Irakasgai edo modulu bakoitzeko lau deialdi daude. Ohikoa eta ohiz kanpokoa, lehenengo matrikularekin. Eteten bada, berriz matrikulatu beharko du ikasleak, beste matrikula arrunt bat eta aparteko beste bat lortzeko.

• Ezin badut ikasketekin jarraitu, matrikula baliogabetu dezaket?
  • Ikastaroa edozein arrazoirengatik utziz gero, ikasleak uko egin diezaioke modulu baten edo guztien deialdiari, bai ohiko moduluan, bai ohiz kanpoko moduluan. Matrikulatu den taldearen ohiz kanpoko data amaituta, berriro matrikulatu beharko da, eta deialdiak utzi zituen bezala gorde beharko dira.

• Derrigorrezkoa al da eskolara joatea?
  • Bai, prestakuntza erdi-presentziala da, eta ikasgelako presentzia dekretuak klase teorikoei dagokienez baimentzen digun gehienekora murriztu da, alderdi praktikoa funtsezkoa baita. Hori dela eta, aurrez aurreko eskoletara joatea nahitaezkoa da, eta % 90era arteko tarte txikia ematen da prestakuntza-modulu bakoitzeko. Aipatutako ehunekotik beherako eskoletara bertaratzea prestakuntza bera ematen den beste egoitza batzuetan berreskuratu ahal izango da; izan ere, Kirolenek, futbol-modalitatean, ikastaroak eskaintzen ditu goizez eta arratsaldez, eta hiru lurralde historikoetako hainbat egoitzatan. Gainera, ikasleek aparteko lan batekin konpentsatu ahal izango dute ikasgelan duten presentzia, baldin eta ikaslearen ehunekoa ez badago bertaratzearen % 75etik behera modulu bakoitzeko.

• Zenbat irauten du aurrez aurreko lanaldiak?
  • Lanaldia aldatu egingo da egin nahi den prestakuntza motaren arabera, baina normalean lau edo bost ordu ematen dira.

• Nola ikasiko dugu?
  • Banaka zein taldeka. Talde tekniko bat eratuko duzue ikaskideen artean, taldean egin beharko duzuen proiektu baten barruan planteatzen zaizkizuen erronkak aurrera ateratzeko eta epaimahai baten aurrean banaka defendatzeko. Gainera, banakako ebaluazio-galdetegiak egingo dituzue Moodle plataforman. Bertan, laguntza-oharrak aurki ditzakezue, bai galdetegiei erantzuteko, bai prestakuntzan zehar planteatutako erronkak egiteko.

• Aldaketak egin daitezke egutegian?
  • Oro har, ez, kasu jakin batzuetan edo salbuespenezko arrazoiengatik izan ezik; horiek gertatuz gero, behar besteko denboraz jakinaraziko lirateke.

• Ba al dago eskola praktikorik?
  • Bai, noski. Saioak gelan eta futbol zelaian izango dira.

• Zer material behar dut praktikak egiteko?
  • Futboleko botak eta kirol-arropa eta aldatzeko arropa.