• Kirolenen egin behar al dut sarbide-proba, ikasketak bertan egin nahi baditut?
  • Ez, sarbide-proba gainditu izanaren edozein ziurtagirik estatu-mailako balioa du proba gainditu eta 18 hilabeteko epean, eta gehien komeni zaizun lekuan egin ditzakezu ikasketak, sarbide-proba non egin duzun alde batera utzita. Egia da, halaber, ikastetxeek probak egin eta berehala irekitzen dituztela matrikulazio-aldiak, eta, oro har, zuzenean ematen diete informazioa probetan parte hartu dutenei.

• Zenbat denbora irauten du sarbide-proba gainditu izanaren ziurtagiriak?
  • Sarbide-probaren baliozkotasunak 18 hilabete irauten du.

• Noiz deitzen dira sarrera-probak?
  • Kirolenen, Eusko Jaurlaritzak deitzen ditu sarbide-probak. Futbol modalitatean eta kirol kolektiboetan, sarbide-probak ekaineko eta iraileko lehen hamabostaldian egiten dira. Modalitateko erdi-mailako lehen mailara sartzeko probak baino ez dira egin behar. Ez da naturako kiroletan bezala, non sarbide-proba bat behar baita maila bakoitza ikasi aurretik. Izen-ematea Kiroleneko webguneko Sarbide probak menuan egingo da.

• Zer da bloke komuna, osagarria, espezifikoa eta praktikoa?
  • Taldeko kirolen prestakuntza-maila bakoitza lau multzo horiek osatzen dute. Bloke komuna kirol guztietarako komuna da. Bertan, kirol-dinamiken oinarrizko ezagutzak eskuratzen dira, hala nola kirol-entrenamendua, fisiologia eta anatomia, psikopedagogia, soziologia eta kirol-antolaketa eta -legeria. Bloke osagarriak zeharkako edukia du (informatika eta kirol egokitua). Kirolenek informatikaren aldeko apustua egiten du, alderdi komunerako zein espezifikorako tresna funtzional gisa. Bloke espezifikoak, izenak berak dioen bezala, taldeko kiroletan hautatutako diziplinaren eduki zehatzei egiten die erreferentzia (joko-arauak, teknika, taktika, metodologia, garapen profesionala, taldeen zuzendaritza, prestakuntza fisikoa, kirol-segurtasuna). Talde bateko jokalariekin lortutako esperientzia praktikara eramatea da bloke praktikoa.

• Derrigorrezkoa al da eskolara joatea?
  • Bai, prestakuntza erdi-presentziala da, eta ikasgelako presentzia dekretuak klase teorikoei dagokienez baimentzen digun gehienekora murriztu da, alderdi praktikoa funtsezkoa baita. Hori dela eta, aurrez aurreko eskoletara joatea nahitaezkoa da, eta % 90era arteko tarte txikia ematen da prestakuntza-modulu bakoitzeko. Aipatutako ehunekotik beherako eskoletara bertaratzea prestakuntza bera ematen den beste egoitza batzuetan berreskuratu ahal izango da; izan ere, Kirolenek, futbol-modalitatean, ikastaroak eskaintzen ditu goizez eta arratsaldez, eta hiru lurralde historikoetako hainbat egoitzatan. Gainera, ikasleek aparteko lan batekin konpentsatu ahal izango dute ikasgelan duten presentzia, baldin eta ikaslearen ehunekoa ez badago bertaratzearen % 75etik behera modulu bakoitzeko.