• Zein da ordutegia eta egutegia?
  • Ikasketa hauetan interesa duten ikasleen kopurua nahi bezain zabala ez izateak ez du uzten talde bat baino gehiago irekitzen, eta horrek aukera desberdinak eskaintzea eragozten die ikasleei, dituzten aukeren eta egoeraren arabera. Hori dela eta, taldea formalizatu ondoren (gutxieneko matrikulatu-kopurua eskatzen du horrek), saioak diseinatzen dira, ikasleen lehentasunen arabera.

Gutxieneko kopuru hori bete ezean, multzo komunari eta osagarriari dagozkion moduluak maila bereko beste modalitate batzuetako taldeetan egingo lirateke (futboleko, eskubaloiko eta mendiko kirol-modalitateen barruan webgune honetan kontsulta daitezkeen aukera bat baino gehiago egon ohi dira). Lehen sorospenetan ere, eskaintza handiagoa izaten da beste talde batzuetara joan behar izanez gero asistentzia osatzera.

Dena dela, informazio gehiago lortzeko, komeni da zuzenean areto-futboleko irakasle arduradunarekin harremanetan jartzea Kiroleneko Idazkaritzaren bitartez.

• Kirolenen egin behar al dut sarbide-proba han ikasketak egin nahi baditut?
  • Ez. Sarbide-proba gainditu izanaren edozein ziurtagirik estatu-balioa du, eta zure ikasketak gehien komeni zaizun lekuan egin ditzakezu, sarbide-proba non egin duzun kontuan hartu gabe.

• Noiz deitzen dira sarbide-probak?
  • Kirolenen, sarbide-probak Eusko Jaurlaritzak deitzen ditu. Normalean Durangon (Bizkaia) egiten dira, larunbat batean, ekaineko lehen hamabostaldian eta iraileko lehen astean. Izena Kiroleneko webgunean Sarbide-probak menuan eman behar da.

• Zenbat denborako balioa du sarbide-proba gainditu izanaren ziurtagiriak?
  • 18 hilabeteko balioa du.

• Zer material behar dut sarbide-probatarako?
  • Proba desberdinetarako arropa eta oinetako egokiak. Ez da arroparik behar, baina gomendagarria da proba bakoitzerako egokiena erabiltzea (adibidez, barruko areto-futbol oinetakoak pieza zehatzerako, 2.000 metroko probarako kamisetak) eta ondorengo dutxatzeko beharrezkoa dena.

• Zer da bloke komuna, osagarria, espezifikoa eta praktikoa?
  • Prestakuntza-maila bakoitzak lau bloke ditu.

Bloke komuna izenak kirol guztietarako adierazten duen bezala da. Bertan, kirol-dinamiken oinarrizko ezagutzak eskuratzen dira, hala nola entrenamendua, fisiologia eta abar.

Bloke osagarriak zeharkako edukia du, hala nola informatika eta lehen laguntzako prestakuntza, arrisku-egoeretarako edo lesioen tratamendurako oso baliagarria den trebakuntzaren alde.

Berariazko blokeak areto-futbolaren barruan hautatutako diziplinaren eduki zehatzak aipatzen ditu.

Bloke praktikoaren helburua lortutako esperientzia praktikan jartzea da, benetako talde eta jokalariekin.

• Zenbat aldiz eten daiteke modulu bat?
  • Modulu bakoitzeko bi deialdi daude. Ohikoa eta ohiz kanpokoa.

• Derrigorrezkoa al da eskolara joatea?
  • Bai, eta ikasturte bakoitzeko ikaslearen gidan zehaztuko da. Eskaintza mota partziala da blokeka eta urrutitik, erdipresentziazko modalitatean, dekretu bidez ezarritako orduen herena gutxi gorabehera. Eskola-ordu horietatik gutxienez %90 osatu beharko dira, konpentsazio-lanik egin behar ez izateko, eta gutxienez %75, aipatutako konpentsazio-lanak entregatu ondoren ebaluatu ahal izateko (nolanahi ere, galdutako orduak beste talde batzuetako saio berdinetara joanda berreskura daitezke).

• Zenbat irauten du aurrez aurreko lanaldiak?
  • Lanaldia prestakuntza motaren arabera aldatzen da, baina, oro har, beste talde batzuekin batera lan egiten denean, 4 eta 5 ordu artean.
    Berariazko blokean, eskola-egunak errentagarriak izan daitezen, baliteke ikasleak prest egonez gero iraupen horiek areagotzea.

• Zer material behar dut praktiketarako?
  • Saioak emateko eta ondoren garbitzeko arropa eta oinetako egokiak.

• Nola ikasten da Kirolenen?
  • Banaka zein taldeka.

Aurrez aurreko eskola-orduez gain, 2 edo 3 ikasleko kidego teknikoak eratzen dira, taldean egin beharreko erronka batzuk gauzatzeko. Erronka horiek geroago defendatu beharko dira, banaka, epaimahai baten aurrean.

Banakako ebaluazio bat ere gainditu behar da Moodle plataformaren eta/edo idatzizko probaren baten bidez.

• Aldaketarik egon al daiteke egutegian?
  • Oro har, ez, ezinbesteko arazoren bat izan ezik. Ikasturte bakoitzaren hasieran, ikasleek programazio zehatza jasoko dute ikaslearen gidaren barruan.

• Ezin badut ikasketekin jarraitu matrikula baliogabetu dezaket?
  • Ikastaroa edozein arrazoirengatik utziz gero, ikasleak uko egin diezaioke modulu baten edo guztien deialdiari, bai ohikoan bai ezohikoan. Matrikulatu den taldearen ezohiko data amaitutakoan, berriz matrikulatu beharko da, deialdiak utzi zituen bezala mantenduz.

Kasu horietan, prestakuntza modularra denez, ez da berriro matrikulatu behar gainditutako moduluetan.